Facebook

Jag satt nyss och tittade på nyheterna, där dom tog upp ett ämne ang facebook.
Nu är det tydligen så att vissa chefer spårar upp personer som söker jobb på deras företag, och bildar sig en uppfattning om personen utifrån sidan.

Det är ju otroligt fel tycker jag. Personligen så kan jag säga att jag är en helt annan person på jobbet än vad jag är privat.
Det känns nästan som att dom går över gränsen. Precis som att jag skulle fråga chefen på en arbetsintervju "Jaha, hur mycket festar du då, och hur ser ditt umgänge ut?" Inte precis så att chefen skulle vilja svara på den frågan. Och vad har det egentligen med jobbet man söker att göra ?

Nä, nu får man nog tänka sig för vad man lägger ut för bilder på facebook, och även kanske vad man skriver i bloggen?
Skitsamma, ska cheferna döma mig efter vad jag gör på fritiden, och inte hur jag är som person på jobbet, så kan det lika gärna vara.

Tack och hej, leverpastej!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Haha jaa verkligen! Blev helt chockad! ;)

2009-01-30 @ 14:39:57
URL: http://s0fiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0