vad är detta!

Jag är något så vansinnigt törstig, har förmodligen druckig 3 liter nu bara ikväll.
Visserligen blev middagen jag gjorde lite väl salt, men ändå!
Jag kommer säkert måsta springa på toa hela natten.

Igår så fick aline en gräslig hosta, blev så hemskt att hon inte fick luft. Dock släppte det snabbt, men det var ändå en skräckupplevelse så jag ringde sjukvårdsrådgivningen och dom tyckte vi skulle åka in till dorotea.
Självklart tänkte jag, visserligen var jag trött men vad gör man inte..
Fem minuter efter jag hade lagt på telefonen så ringer dom från dorotea och säger att dom bara har jour till kl nio, så jag måste åka till vilhelmina. Det är altså nära på 8 mil, DÖTRÖTT, mörkt och mycket renar efter vägen. Det kändes inte lämpligt med tanke på att hostan och det bara kom i intervaller och det gick över fort iallafall.
Fick rådfråga en läkare som ringde upp mig och jag kunde öka medicinen lite. Hon fick en extra puff av medicinen innan vi gick och la oss, och det blev mycket bättre! Hon sov hela natten och idag har hon varit rätt bra faktist.

Hursomhelst så kände jag mig ju inte helt trygg med tanken på att sova ensam, OM hon skulle bli sämre. Så magnus föräldrar var oerhört snälla som erbjöd sig att jag fick sova hos dom. Så jag åkte dit. Det kändes bra att slippa vara ensam.

jag sov faktist gott den natten, konstigt nog.. vaknade nån gång och kollade till aline, och vaknade nångång för att jag var tät i näsan. Kattallergiker som man är kanske det inte är det bästa att sova i en säng där det brukar ligga en katt, men det var helt klart bättre än att sova ensam.

Idag har det varit strålande väder! Skönt att slippa den förbaskade snön.
Var hos maria en stund när dom tapetserade, och det blev riktigt snyggt! Ser ut som sjuttiotalstapeter, gröna med blad på. Fem av fem toasts:D

Nu ska jag faktist göra en tidig kväll, aline ligger och sover så nu ska jag bara ut med atlas och sen är det natti natti!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Huvva va läskigt de där med Aline. Tur det blev bättre iaf och att du slapp sova själv. Man blir ju så lätt rädd och orolig.



Haha roligt med fem av fem toast ;D



KRam

2009-02-11 @ 20:03:11
URL: http://s0fiie.blogg.se/
Postat av: Sofie

Huvva va läskigt med Aline. Tur det blev bättre iaf. Tur du slapp sova ensam, man bli ju lätt rädd och orolig.



Haha fem av fem toast ;D Kanonkul!

Kram

2009-02-11 @ 20:04:35
URL: http://s0fiie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0