psykiskt jobbigt

Precis som rubiken säger, så tycker jag att det är psykiskt jobbigt att skotta snö!
Det är ju massor, och det som är jobbigt är att jag inte vet vart jag ska he snön..
Jag orkar inte skotta upp det på snödrivorna, det är för tungt, och jag kan inte bara skotta ut det på gatan. Visserligen spelar det ingen roll, för här i åsele verkar det inte som att man vet vad plogbil är. Jag har ärligt talat inte sett till varken plogbil eller traktor idag. Vi är totalt jävla insnöade här.
Men att skotta snö blir som en tvångstanke, man kan inte skotta bort den vart som helst, utan det ska som "passa".. Ungefär som ett pussel..

Egentligen när jag tänker efter har jag en hel del tvångstankar.. t.ex
- Packa kassar när man har handlat är svårt, för jag kan inte packa hur som helst, utan där ska det också "passa"
- Måste jämt dra ut kabeln till tvn, annars tror jag att det kommer att börja brinna.
- När jag borstar tänderna har jag en särskilt ordning, blir det fel, så måste jag börja om.
- Jag måste ligga på ett speciellt sätt innan jag ska somna, annars är det totalt omöjligt.
- ALLTID, och då menar jag alltid, ha ett vattenglas vid sängen.

Ja, det var några.. Inse att vardagen blir rätt jobbig haha!
Nu ska jag påbörja mina kvällsrutiner, och sen tänker jag faktist sova.


Kommentarer
Postat av: Linda Söderberg

Mmmm känner igen en del av dom där sakerna Sundvall!

Men du är sååå söt ändå.

2009-02-10 @ 08:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0