När ska det sluta?

Jag är less på att det är så här kallt. Man kan ju inte sticka ut nästan utanför ytterdörren utan att frysa sönder den.
Var ut på en promenad i morse, men det blev en snabb en. Gick ca 35 minuter, och sen höll jag bokstavligen på att frysa arslet av mig.

Jag har faktist inte gjort så mycket vettigt idag. Ändå har dagen gått fort och nu är det typ läggdags.
Det är ju märkligt egentligen, tv i sovrummet är ingen bra idé, så långt har jag kommit. Spelar ingen roll vilken tid man lägger sig, det finns ändå vissa program som man måste se, och SJÄLVKLART ska dom visas mitt i natten.
I natt höll jag då också på att frysa sönder, låg med två täcken. Det måste ju vara nåt fel på elementet.

Köttfärssås och spagetti blev det till middag, jag skiter som sagt i det här helvetesGI för det är bara plågor.
Nu försöker vi med äta mindre, och motionera mer. Det borde ju faktist också gå, men man vill ju vanligtvis se att det försvinner 10 kg över en natt. Tyvärr är ju inte det möjligt. 1 kg i veckan har jag tänkt satsa på, för till sommaren ska dom här 15 kg vara borta med vinden!

Har även bestämt mig för att jag ska lämna bort atlas. Jag har varken tid eller orken med han just nu, och han måste få mer uppmärksamhet. Han klättrar ju fan på väggarna redan, och det är inte snällt, varken mot han eller våra tapeter.

Som många av er vet också har jag ju klippt mig kort, det skulle se ut ungefär såhär:
 

Och det innebär att det går åt 250 ton hårspray och min platttång har säkert kört 1000 mil redan.
Men fixar jag det inte, ser det ut såhär:

Så kort och gott: Jag tror att jag ångrar att jag klippte mig.
Aja, det är väl bara att vänta, håret växer ju sådär en 12 cm/år.. får väl vänta två år då. (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Imorgon kommer emma och hälsar på, det blir riktigt trevligt faktist!
Och nu ska jag sova för mitt huvud håller på att gå sönder.
Natti!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja jag tror det fungerar lika bra om du motionerar, äter mindre portioner men oftare (eftersom vill man gå ner i vikt ska man aldrig gå hungrig) och äta mycket grönsaker :)



Ska du lämna bort atlas på foder då? Som du säger mår han nog bättre av de om du säger han inte får den uppmärksamhet han behöver! :)



Om jag inte jobbar i helgen kanske vi ska ta oss en långpromenad någon av dagarna? :)

KRAM

2009-02-04 @ 16:25:34
URL: http://s0fiie.blogg.se/
Postat av: Linda Söderberg

Klart du fixar dom där 15 kilbuggsen.

Jag ska ju fixa det dubbla ;)



Hejja Jessie!

2009-02-07 @ 12:25:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0